Gaminta iš kiaušinių dėklo, mamos prirašyto sąsiuvinio, kurio nebereik ir kartoninių dėžučių. Reikėjo popierių užmerkti vandenyje ir išmirkusį - sublenderiuoti. Gauta masė dedama ant tinklelio, iškočiojama su kočėlu ir paliekama džiūti. Vieną popieriaus pusė – tamsesnė. Joje nupieštas ežeras, kuriuo žmonės nesirūpina. Kitoje pusėje - labai gražus ežeras, kuriame gyvena žuvys, aplink žydi gėlės, nes jį žmonės myli ir rūpinasi.
VANDENYNO GELMĖSE PLŪDURIUOJA KAUKĖ. KAUKĖ PASIDALINUSI Į DVI DALIS. TAMSIOJI SIMBOLIZUOJA PASAULIO UŽTERŠTUMĄ (AUGMENIJOS ŽUVIMĄ), O ŠVIESIOJI KIEK DAR YRA LIKĘ GRAŽIOS IR SVEIKOS GAMTOS.
Tik nuo mūsų priklauso, kokioje Žemėje gyvensime. Kurioje Žemės pusėje norėtum gyventi Tu?
Kaip atrodys mūsų Žemė ateityje, jei nenustosime būti besaikiais vartotojais ir teršėjais? Ką fotografuosime ir kuo džiaugsimės? Negi graži gamta liks tik kažkada užfiksuotose nuotraukose?
Visada yra pasirinkimas. Pasirinkime teisingai!
Dėl taršos žūsta gyvybė, vandenynai ir jūros tampa nešvarios. Dėl didelio laivų kiekio jūrose ir mažo jūros vandens pratekėjimo į vandenynus susidaro purvinas naftos sluoksnis vandens paviršiuje. Dėl plastiko maišelių, vienkartinių indų ir kitų į jūras išmetamų atliekų miršta gyvūnai ir augalija.
AUŠRINĖ KOVOJA UŽ ŠVARIĄ GAMTĄ. JI SAKO: ,,NORIU, KAD PASAULIS BŪTŲ ŠVARUS IR APSAUGOTAS NUO ŠIUKŠLIŲ‘‘. VAKARAIS SURENKA ŠIUKŠLES MIESTELYJE APLINK DAUGIABUČIUS, KOVOJA IR SUDRAUSMINA ŠIUKŠLINTOJUS.
"PIEŠINYS NUPIEŠTAS ANT PERDIRBTO POPIERIAUS (IŠARDYTA KRUOPŲ PAKUOTĖ).
JAME PAVAIZDUOTA, KAIP MERGAITĖ ĮSIVAIZDUOJA, KAIP ATRODO ŠVARI IR UŽTERŠTA JŪRA."
"Žemė – mūsų namai, gyventi joje gera,
Aplink gražu, spalvota ir žaisminga, liūdėti – nebūdinga.
Nepalikime juodo pėdsako, rūpinkimes mūsų planeta – Žeme,
Jei ne – liks iš jos tik pilka sutrūkinėjusi dėmė."
"Darbe pirmokė Luka norėjo parodyti, kad viskas mūsų aplinkoje susimaišė. Gėris kartu su blogiu, augančios gėlės ir šalia plastikiniai maišeliai, tekantis upelis virsta į užterštus dūmus...
Jeigu nepradėsime atsakingai rūšiuoti, viskas tik blogės. Iš gražios ir jaukios mūsų Žemės liks tik šiukšlių kalnas."
Mokinė piešinį piešė matydamą už lango rūkstančius dūmus. Mergaitė susimąstė Ir pradėjo ieškoti informacijos apie gamtos taršą. Piešinys kviečia visus ne tik pasigrožėti, bet ir susimąstyti.
"Darbelis atliktas nuotoliniu būdu.
Mokinė Greta Šličiūtė pati pasigamino popierių iš kiaušinių dėklo, iškočiojo, išdžiovino, padengė jį guašu. Po to nupiešė šiomis dienomis taip džiuginantį sniegą ir pavaizdavo apsnigtą eglutę. Mergaitė nupiešė tai, kas ją dabar jaudina ir džiugina – ilgai lauktą, šaltą, baltą, gurgždantį sniegą ir švarią aplinką."
Aš noriu, kad pasaulis, kuriame aš gyvenu būtų švarus. Kad žemėje galėtų gyventi gyvybė. Kad galėtų žydėti gėlės, žemėje gyventų sliekai. Aš myliu žemę, saugau ją. Niekada nešiukšlinu. Žemė labai trapi, ji pavargus nuo mūsų teršimo. Noriu gyventi tokioje žemėje, kurioje būtų švaru ir žemė džiaugtųsi, kad joje švaru.
Popieriaus lapas pagamintas iš dovanų popieriaus skiautelių, nupiešta žemės planeta, kuri padalinta į dvi dalis: Žemė, kuri yra švari ir ją rūpinasi, neteršia ir Žemė verkia, nes jai sunku, ji užteršta.
ŽEMĖ MIRŠTA, ŽMONĖS TERŠIA GAMTĄ. JEIGU ŽMONĖS NESIRŪPINS ŽEME, JI MIRS - NEBELIKS JOKIOS GYVYBĖS.
Darbas sukurtas ant paties vaiko pagaminto popieriaus iš antrinių žaliavų. Kvietimas tausoti gamtą ir įdomi patirtis.
POPIERIUS PAGAMINTAS PAGAL PATEIKTUS NURODYMUS KONKURSO NUOSTATUOSE. NAUDOTA KIAUŠINIŲ DĖŽUTĖ. JI SUSMULKINTA, SUŠLAPINTA, SUTRINTA, IŠKOČIOTA. IŠDŽIŪVUS PAGAMINTAM POPIERIUI, ANT JO, NAUDOJANT GUAŠĄ, NUPIEŠTAS PIEŠINYS.
Mano piešinyje mišką saugo vaivorykštė, o gyvenime gamtą turi saugoti visi ir nuolat, jeigu norime džiaugtis žaliais miškais pilnais gėlių ir uogų.
"Darbas naudojant savos gamybos popierių ir dažus iš natūralių medžiagų. Dažai buvo gaminami iš namuose turimų daržovių, augalų ir uogų.
Darbe atvaizduotas natūralus gamtos grožis be neigiamo žmogaus poveikio."
"Projektas “Mylėk savo žemę” – tai kvietimas mylėti ir tausoti savo namus – Planetą.
Darbas padarytas ant paties vaiko sukurto popieriaus iš antrinių žaliavų (susmulkinta kiaušinių dėžė, sumaišyta su vandeniu ir sugrūsta vėliau tapo popieriumi) ant kurio, nutapyta žemė kviečia mylėti ją.
Tą galime padaryti būdami sąmoningais ir vieningais, tausodami planetą, mažiau vartodami, rūšiuodami ir mylėdami ją, nes tai mūsų namai."
ELZĖ GAMINO POPIERIŲ IŠ SENŲ, JAU UŽBAIGTŲ, PRATYBŲ SĄSIUVINIŲ. SUPLĖŠĖ JUOS GABALIUKAIS, UŽPYLĖ VANDENIU, MIRKĖ, VĖLIAU SMULKINTUVU SUMAIŠĖ IKI MINKŠTOS MASĖS, ĮPYLĖ LIPALO, SUFORMAVO LAKŠTĄ, PADĖJO JĮ ANT CELOFANO, UŽDENGĖ DROBE, PASLĖGĖ SENA KNYGA IR PALIKO DŽIŪTI TRIMS DIENOMS. IŠDŽIŪVUSĮ POPIERIŲ DAŽĖ AKRILINIAIS MARKERIAIS IR SUKŪRĖ PIEŠINĮ „NUSTOKIME!“
Šiame piešinyje pavaizdavau kaip žmonės teršia aplinką.Manau jeigu žmones nenustos teršti aplinkos negalėsime įkvėpti gryno oro.
Mes visi galime gyventi žemėje draugiškai. Saugokime gamtą ir ji saugos mus. Jeigu tai pamiršime, žemėje bus daug tamsos ir liūdesio.
"NERIJAI LABAI PATIKO PAČIO POPIERIAUS PERDIRBIMO PROCESAS, TAD JOS RANKOMIS GIMĖ KELI DARBELIAI.
MERGAITĖ RAGINA NE TIK SAVO KLASĖS DRAUGUS, BET IR VISOS LIETUVOS BENDRAAMŽIUS PRISIDĖTI PRIE GAMTOS SAUGOJIMO."
"Žemė mums duoda gyvybę ir namus, o mes ją teršiame ir niokojame.
Stabdykime miškų kirtimą, ribokime fabrikų taršą. Išsaugokime žuvis jūrose ir vandenynuose, kurias naikina išsiliejanti nafta, išleidžiami chemikalai bei išmetamos šiukšlės."
Oskaras Bakšys
ALYTAUS SENAMIESČIO PRADINĖ MOKYKLA
3 klasė
3 klasė
OSKARAS NUPIEŠĖ DU ŽEMĖS RUTULIUS, VIENOJE PUSĖJE ŽEMĖ SU UŽTERŠTU VANDENYNU, KURIAME DRAUDŽIAMA MAUDYTIS, ŽEMĖS PLOTAI UŽTERŠTI ĮVAIRIAIS TERŠALAISIR ŠIUKŠLĖMIS, DĖL KLIMATO ATŠILIMO VYRAUJA GAISRAI IR SAUSRA.
KITOJE PUSĖJE ŠVARŪS VANDENYS, ŽEMĖJE PILNA AUGMENIJOS, AUGA DAUG MEDŽIŲ, GĖLIŲ, ŽMONĖS GERBIA IR SAUGO GAMTĄ.
TODĖL TIK NUO MŪSŲ VISŲ POELGIŲ IR POŽIŪRIO Į APLINKĄ, PRIKLAUSYS KOKIOJE ŽEMEJĖ TOLIAU GYVENSIME.
Urtė Vyšniauskaitė
Raudondvario Anelės ir Augustino Kriauzų pradinė mokykla
2 klasė
2 klasė
Darbui naudota: panaudotas rankšluostinis popierius, lipalas, reklaminio laikraštuko iškarpos, akriliniai dažai.
Rankšluostinis popierius suklijuotas lipalu, išdžiovintas ir ant jo piešiamas gamtos vaizdas. Popieriaus lapas padalintas į dvi dalis. Vienoje pusėje gamta, kuria nesirūpiname. Joje pilna šiukšlių, medžiai sausi, nėra gyvūnų, gamta tarsi negyva. Kitoje piešinio pusėje gyvoji gamta, kuria rūpinamės. Žydi gėlės, skraido paukščiai. Atidžiai pažiūrėjus gali pamatyti pasislėpusius zuikį ir lapę, vandenyje plaukiojančias žuvis, o pati tvenkinio forma atspindi Lietuvos žemėlapį. Tai mano žemė, rūpinuosi ja, kad man joje būtų gera gyventi.
Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos 3a mokiniai su EKOLOGIJA draugauja jau kelerius metus. Viena iš aktyviausių rankų popieriaus gaminimo ir darbo idėjos autorė - trečiokė Loreta Mierkytė.
Surinktus senus laikraščius visa klasė smulkino, Loreta darė popieriaus masę su lipalu ir vandeniu, formavo ŽEMĘ, džiovino ir su guašu tapė žemynus ir vandenynus, juodą tinklą. Dėl neatsakingos žmogaus veiklos tirpsta ledynai, ,,serga visa Žemė“. Piešinio idėja – VAIKAI, saugokime savo Žemę, neleiskime juodam tinklui apgaubti VISĄ mūsų planetą. Visi pasidžiaugė galutiniu darbu ir išeidami atostogauti pasižadėjo, kad darys mažus darbelius - saugos savo didelę planetą – ŽEMĘ.
Lietuva išmoko daug istorijos pamokų, buvo praradusi nepriklausomybę, bet niekada niekas nesugėbėjo atimti Jos grožio. Reikia saugoti tai ką dovanoja gamta, nuostabią Lietuvą, GIMTINĘ.
Darbu norėjome parodyti, kas atsitiks, jei toliau teršime savo aplinką. Medžius teks aptverti, norint juos išsaugoti.
" MYLĖKIM ŽEMĘ,
NEŠIUKŠLINKIM GAMTOS .
RŪŠIUOKIM ATSAKINGAI
IR ŽEMĖ MUMS ATSIDĖKOS 🌍"
"Patricija nupiešė žemę, kuri padalinta į dvi dalis. Viena dalis yra laiminga ir su šypsena. Žemė džiaugiasi, kad žmonės neteršia gamtos, ją myli ir ji gali žydėti.
Kita pusė yra liūdna, niūri ir nusivylusi žmonėmis kurie teršia gamtą ir jos nesaugoja."
POPIERIUS PAGAMINTAS PAGAL PATEIKTUS NURODYMUS KONKURSO NUOSTATUOSE. NAUDOTI PRIRAŠYTI IR NEBEREIKALINGI PIEŠIMO LAPAI. JIE SUSMULKINTI, SUŠLAPINTI, SUTRINTI, IŠKOČIOTI. IŠDŽIŪVUS PAGAMINTAM POPIERIUI, ANT JO, NAUDOJANT GUAŠĄ, NUPIEŠTAS PIEŠINYS.
Gyvenam nuostabioje planetoje, neterškime jos, kad ir toliau galėtume gyventi ir grožėtis mūsų Žeme.
Lukas Petrauskas
Vilniaus Spindulio progimnazija
3 klasė
3 klasė
Mes norime maudytis švariame vandenyje, norime valgyti ekologiškus obuolius. Apsispręsk prieš teršdamas gamtą ir pildamas teršalus į vandens telkinius. Juk tu nori matyti pasaulį sudarytą iš ryškių spalvų. Saugok gamtą ir vandens telkinius.
PIEŠINĖLYJE PAVAIZDUOTAS ŽMONIŲ NEATSAKINGUMAS, KADA ŠIUKŠLIŲ MĖTYMAS KUR PAPUOLA DARO ŽALĄ GAMTAI. VANDENYJE PLAUKIOJA ĮVAIRIOS ŠIUKŠLĖS, BUTELIAI, NYKSTA VANDENS GYVENTOJAI. VĖJAS PRIE APVIRTUSIOS ŠIUKŠLIADĖŽĖS IŠMĖTYTAS ŠIUKŠLES IŠNEŠIOJA PO KRŪMUS, MEDŽIUS, ŽOLĘ. DANGUJE SKRAIDANTYS PAUKŠČIAI NETURI KUR NUTŪPTI.
Jei laiku sustosime teršti žemę, dar galime pakeisti ir išsaugoti pasaulį.
Kalnas spalvotų, įvairiaformių šiukšlių. Metas sustoti ir pažiūrėti į šio kalno viršūnę. Ar matai margaspalvius drugius ir gėles? Ar girdi giedančius paukščius? Metas sustoti...
JEIGU SAUGOSIME GAMTĄ MEDŽIAI ŽALIUOS, GĖLĖS ŽYDĖS, BUS GAIVUS ORAS. O JEIGU ELGSIMĖS NEATSAKINGAI, TUOMET SUNYKS AUGALAI, PRASIDĖS KLIMATO ATŠILIMAS, SAULĖS SPINDULIAI TAPS NE DRAUGU, O PRIEŠU MŪSŲ APLINKAI.
Jokūbas pagamino popierių iš senų laikraščių, gaminat popierių naudojo klijus PVA, vandenį ir priemones reikalingas popieriaus gamybai: įvairaus dydžio indus, elektrinį smulkintuvą, tinklelį . Piešdamas (kurdamas) piešinį naudojo guašą ir gamtinę medžiagą: džiovintus lapus, samanas, eglių spyglius.
„Gera žemė“ – tai darbas, kuriam popierių pasigaminome iš kiaušinių dėžučių papjė mašė principu. Daugiausiai kantrybės pareikalavo iš Vakarės laukimas, kada popierius išdžius, o džiūvo jis šiltai padėtas net keturias dienas! Spalvino mergaitė natūraliais dažais: burokėlių sultimis, anglimi, kavos tirščiais, ciberžole, sumaišyta su vandeniu, sutrintais dilgėlių lapais, šaltalankių uogomis, apelsinų sirupu. Visas piešinys gali net būti valgomas!
POPIERIUS PAGAMINTAS PAGAL PATEIKTUS NURODYMUS KONKURSO NUOSTATUOSE. NAUDOTI NEBEREIKALINGI POPIERIAUS LAPAI. JIE SUSMULKINTI, SUŠLAPINTI, SUTRINTI, IŠKOČIOTI. IŠDŽIŪVUS PAGAMINTAM POPIERIUI, ANT JO, NAUDOJANT GUAŠĄ, NUPIEŠTAS PIEŠINYS.
Visi kartu turime mažinti Žemės taršą, nes kitaip joje mažės gyvybės ir nebegalės augti augalai, gyventi gyvūnai ir netgi žmonės.
Popieriaus gaminimo techniką išbadėme pirmą kartą. Procesas ilgas, bet labai įdomus. Liucija nekantravo pamatyti galutinį variantą, nes niekaip negalėjo patikėti, kaip skysta masė virs popieriumi. Piešinio spalvinimui pasirinko akrilinius dažus. Visą procesą ji stengėsi atlikti savarankiškai. Žemę ji išsivaizduoja verkiančią, bet tuo pačiu ir linksmą. Savo piešinį ji pavadino ,,Saugosiu TAVE, neverk‘‘.
Piešnyje pavaizduota kaip atodo švari gamta ir nešvari gamta. Švarioje gamtoje žolė šviesiai žalia, dangus mėlynas, šviečia saulė. Nešvarioje gamtoje nuversta šiuklių dėžė, visur prišiukšlinta, dėl to žolė tamsi, dangus pilkas.
DORINTOS RANKOMIS, IŠ JOS PERDIRBTO POPIERIAUS GIMĖ BEI NAUJAI SUSPINDO ŽVAIGŽDĖ.
Šiuo darbu aš norėjau pavaizduoti kaip vienoj pusėj yra saugoma gamta,o kitoj - stovi fabrikai, teršia aplinką, medžiai nudžiūvę, o gyvybės nėra.
Iš nereikalingų pakavimo ar juodraščio popieriaus lapų pasigaminome popierių. Popiešių susmulkinome užpylėme karštu vandeniu, su plakėme elektriniu smulkintuvu. Masę sudėjome ant marlinės medžiagos skiautės, nusausinome rankšluosčiu ir išdžiovinome. Švelniai atskyrėme popierių nuo marlės ir piešėme. Naudojome plonus juodus markeriukus ir akvarelę.
Gyvybės svarba žemėje ir vandenyne. Svarbu saugoti gamtą, nešiukšlinti, rūšiuoti atliekas, kad išsaugotume gyvūnus ir švarią aplinką.
Mūsų žemė apvali kaip kamuolys. Ją supa žaluma ir vandenynai. Jeigu mes nešiukšlinsime ji gyvuos per amžius ir džiugins žmones, gyvūnus, paukščius. Neteršk, žmogau, gamtos. Juk pats gyveni šioje planetoje. Saugok gamtą savo vaikams ir anūkams. Džiugink aplinkinius.
Matas Macenka
LAZDIJŲ R. ŠEŠTOKŲ MOKYKLA
2 klasė
2 klasė
"PIEŠINYS NUPIEŠTAS ANT PATIES PASIGAMINTO POPIERIAUS (IŠ VIENKARTINIŲ SERVETĖLIŲ).
JAME MOKINYS PAVAIZDAVO LAISVOS IR ŠVARIOS LIETUVOS SIMBOLĮ."
Visi ir kiekvienas esame atsakingi už tai, kokia bus diena po rytojaus…
Oro, vandens tarša keičia visą žemę. Reikia rūšiuoti, taupyti energiją, tai turime padaryti mes visi kartu.
Arthur Mocko
VILNIAUS R. RIEŠĖS ŠV. FAUSTINOS KOVALSKOS PAGRINDINĖ MOKYKLA
3 klasė
3 klasė
Rūšiuojame atliekas, nes norime kad mūsų pasaulis išliktų gražus ir spalvotas.
Mano klasėje daug kalbame apie Žemės išsaugojimą, šiukšlių rūšiavimą. Aš noriu išsaugoti Žemę būsimiems vaikams, todėl naudoju savo perdirbtą popierių piešimui. Buvo labai įdomi patirtis. Stengsiuosi ir toliau piešti ant tokio popieriaus. Ačiū už tokį nuostabų konkursą.
"BŪKIME ATSAKINGI IR NETERŠKIME GAMTOS!
NETERŠKIME ORO IR JŪROS MELSVOS, TE LIETUVA-GIMTINĖ ALSUOS ŠVARUMU!"
Nojus popierių gamino namuose su šeima, o piešinį piešė mokykloje.
"DARBO PAVADINIMAS „LIETUVA”. TAIP PAVADINAU, NES GAMINANT POPIERIŲ, GAVOSI NE GRAŽUS STAČIAKAMPIS LAPAS, O MŪSŲ VALSTYBĖS KONTŪRAS.
GAMINTI POPIERIŲ NEBUVO LABAI LENGVA, NES JĮ SUŠLAPINUS VIS NEPAVYKO GAUTI VIENTISOS MASĖS. GAVOSI GABALIUKAIS. VIS TIEK BANDŽIAU JĄ NUGRĘŽTI, IŠKOČIOTI IR IŠDŽIOVINTI. PADĖJO MAMA. KADANGI PROCESAS BUVO NELENGVAS, EIGOS NENUFOTOGRAFAVAU, TIK REZULTATĄ. BET ANT TOKIO POPIERIAUS BŪTŲ BLOGAI IR SUNKU VISADA RAŠYTI, NES JIS KIETAS IR TRUPA.
BET ŠIAIP BUVO ĮDOMU PABANDYTI PERDIRBTI IR PASIGAMINTI POPIERIŲ."
Labai patiko sužinoti, kiek panaudoto popieriaus reikia naujam lapui sukurti. Aptarėme su klasės draugais. Visiems giminėms parodžiau ir paprašiau pabandyti patiems. Tikrai padės taupyti ir neteršti taip Žemės.
POPIERIUS PAGAMINTAS PAGAL PATEIKTUS NURODYMUS KONKURSO NUOSTATUOSE. NAUDOTA KIAUŠINIO DĖŽUTĖ. JI SUSMULKINTA, SUŠLAPINTA, SUTRINTA, IŠKOČIOTA. IŠDŽIŪVUS PAGAMINTAM POPIERIUI, ANT JO, NAUDOJANT GUAŠĄ, NUPIEŠTAS PIEŠINYS.
Matas savo darbeliui pasirinko antrines žaliavas, tualetinio popieriaus rulonėlį. Jame medinėmis spalvomis piešė tai kas jam aktualu ir svarbu. Svarbu, kad mūsų Žemė liktų švari , saugi ir ja galėtume džiaugtis daug daug metų!
"DOVĄ LABAI SUJAUDINO PRAĖJUSIŲ METŲ RUDENĮ PAMATYTAS VAIZDAS, KAIP ALKANI DRAMBLIAI IEŠKO MAISTO ŠRI LANKOS SĄVARTYNUOSE. JIE ALKANI RAUSIASI ŠIUKŠLĖSE IEŠKODAMI SUVYTUSIŲ DARŽOVIŲ. KARTU SU MAISTO LIKUČIAIS DRAMBLIAI SUĖDA IR PLASTIKO, KURIS JUOS LĖTAI ŽUDO.
PIEŠINYJE PAVAIZDUOTAS UŽKANDŽIAUJANTIS DRAMBLYS TARP BEGALĖS NERŪŠIUOTŲ ŠIUKŠLIŲ"
LABAI DOMIUOSI JAPONŲ KALBA IR PRADEDU JOS MOKYTIS. TODĖL PASIRINKAU SENĄ JAPONŲ LAIKRAŠTĮ IR ANT JO NUPIEŠIAU BEI PARAŠIAU, KOKIA NEŠVARI MŪSŲ ŽEMĖ YRA ŠIANDIEN. KOKIA BLOGA ATEITIS JOS LAUKIA. ŽEMĖJE NETVARKA , KAIP IR MANO PIEŠINYJE. NUSTOKIME JĄ TERŠTI.
Darbo aprašymas įkeltas į video prie nuotraukų (pasakoja pati mokinė).
Dėl nafta užterštos jūros, per kažkurį laiką žuvėdros pakeitė spalvą, iš baltų tapo juodomis. Žmonės jas pradėjo maišyti su varnomis.
"Žemėje gyvena žmonės, gyvūnai, žuvys ir kiti gyvieji organizmai. Todėl čia niekad nėra tylu, bet tik žmogus gali sukelti didžiulį gaudesį, tarp fabrikų gaudesio ir mašinų ūžesio nublanksta bet koks kitas gyvosios gamtos aidas. Godos piešinyje prie gamtos prisiliečiame atsargiai ir tyliai.
Goda piešė ant panaudoto kartono popieriaus (picos dėžės). Piešinyje pavaizduota žemė ir siekis ją išsaugoti, vaizdingai perteikiant rankos simbolį. Mokinės piešinio idėja yra orientuota į tai, kad išsivysčiusiose – pažangiose pasaulio valstybėse yra aukštas užterštumo lygis, piešinyje ši pasaulio dalis yra nuspalvinta tamsesnėmis spalvomis, na o mažesnis užterštumo lygis yra Afrikos žemyne.
Kūrinio tematika siejasi su gamtos išsaugojimo idėja, atsigręžiant į tus pasaulio kampelius, kuriuose gamta išlaiko savo pirminį būvį."
Visą darbą atliko Adrijus pats, o kartu dar pamokė ir mažesnį brolį. Daryti popierių nebuvo sunku, nes buvau jau dalyvavęs edukacinėje programoje "Kaip pasidaryti popieriaus piešimo lapą".
Jorio rankų darbo popierius. Darbui naudoti guašo dažai. Pavaizduotas vėžliukas padangų užterštoje žemėje.
EMILIJA PIEŠDAMA NORĖJO PASAKYTI, KAD JEI NESAUGOSIME GAMTOS IŠNYKS AUGALAI, GYVŪNAI. GAMTA TAPS JUODA, NIURI BE GYVYBĖS.
Būtina rinkti ir rūšiuoti šiukšles, nes gamta bus nešvari ir netvarkinga, bus nemalonu būti gamtoje
Fabrikai į gamtą skleidžia dūmus, kurie teršia mūsų kvėpuojamą orą. Šiukšlių pledas neleidžia augti augalams. Jei neteršime gamtos, žaliuos medžiai, žydės gėlės ir vandens telkiniuose veisis žuvys. Motulė gamtą padėkos mums.
„Myliu, todėl saugau...“, taip savo darbelį pavadino ketvirtokė Naila Taha. Mokiniai gamino popierių iš jau panaudotų popierinių servetėlių, rankšluostinio popieriaus. Mūsų klasė domisi gamtos išsaugojimu, vykdo projektą EKO mokykla. Šiuo metu gaminame kitokį popierių ant kurio klijuosime informaciją, nuotraukas, kursime knygas.
Kurią pusę pasirinksi: liūdnąją ar šviesią? Saugokime gamtą, neleiskime medžiams verkti, gėlėms liūdėti.
Gamtos teršimas naikina gyvūnus ir visą augmeniją.
Patrycja Vrublevskaja
BALTOSIOS VOKĖS E. OŽEŠKOVOS GIMNAZIJA
2 klasė
2 klasė
"Mes gyvename Žemės planetoje ir ją teršiame!
Jei žmonės niekur nemes cigariečių, buteliukų, butelių,
Mūsų planeta visada bus švari!
Pasirūpinkime mūsų bendrais namais!"
Mūsų žemė dabar ir jai nesustosime teršti.
POPIERIUS PAGAMINTAS PAGAL PATEIKTUS NURODYMUS KONKURSO NUOSTATUOSE. NAUDOTA KIAUŠINIO DĖŽUTĖ. JI SUSMULKINTA, SUŠLAPINTA, SUTRINTA, IŠKOČIOTA. IŠDŽIŪVUS PAGAMINTAM POPIERIUI, ANT JO, NAUDOJANT AKVARELĘ, NUPIEŠTAS PIEŠINYS.
,,Seniai seniai buvo nuostabus pasaulis. Po to – gražus ir geras pasaulis. Ir vėliau atėjo labai blogas pasaulis...Ir kas dėl to kaltas?“
Kaip atrodo mūsų Lietuva dabar ir kaip ji atrodys vėliau jeigu mes nerūšiuosime.
Jeigu kiekvienas žmogus, apsilankęs gamtoje, po savęs nepaliktų šiukšlių, nekurtų laužų kur tik panorėjęs, mūsų gamta būtų švari. Taip norėtųsi, kad žmonės nekirstų medžių, nelaužytų medžių šakų, tada ir paukšteliai turėtų kur sukti lizdus ir žvėreliams būtų jaukiau gyventi švariame miške.
Popierius pagamintas pagal pateiktus nurodymus konkurso nuostatuose. Naudotos kiaušinių dėžutės. Jos susmulkintos, sušlapintos, sutrintos, iškočiotos. Išdžiūvus pagamintam popieriui, ant jo, naudojant guašą, nupieštas piešinys.
Nuspalvinkime pasaulį saugodami gamtą.
Planeta viena, o mūsų daug ,mes tūrime būti vieningi kad išsaugotume žemę kitom kartom. Neteršk, mylėk ir saugok.
Piešinyje pavaizduota, kas laukia žemės ateityje, jei nesirūpinsime ja dabar.
DIDĖJA VARTOJIMAS. ŽMONĖS KASDIEN PRIKAUPIA ŠIUKŠLIŲ. YPAČ NERAMU VISIEMS DĖL BALTIJOS JŪROS TERŠIMO NAFTA, PLASTIKU. IŠ KIAUŠINIŲ DĖKLO PASIGAMINAU POPIERIŲ IR NUPIEŠIAU MŪSŲ JŪRĄ IR KAIP LIŪDNAI JI ATRODYS, JEI JOS NESAUGOSIME.
RŪŠIUOKIME ATLIEKAS IR NETERŠKIME GAMTOS
SAUGOME MIŠKĄ, NES POPIERIAUS LIKUČIUS SUMALAME IR PAGAMINAME NAUJĄ, SPALVOTĄ POPIERIŲ.
Javai- tai duona, duona- tai gyvenimas.
Kaip duonos reikia švarios gamtos. Saugodami gamtą mes neišmetame popieriaus likučių, bet juos panaudojame kitiems darbams, o iš visai smulkių gaminame popierių atvirukams. Užplikome verdančiu vandeniu, atvėsiname, masę suplakame, išmaišome su trupučiu lipalo, išdėliojame ant sietelio, sausiname, džioviname, lyginame. Įdomių spalvų popierius gaunasi.
Pasigaminę popierių nupiešėme kaip įsivaizduojame ir kokios gamtos norime švarios ir kokios nenorime tai užterštos.
Jei neteršime gamtos, rūšiuosime atliekas, tausosime gamtos išteklius, tai žmonės ir gyvūnėliai bus patenkinti ir laimingi. Jie gyvens švarioje gamtoje, taip kaip gyvena mano piešinyje!
Žemė gali pakliūti į žmonių sukurtą voratinklį iš fabrikų dūmų, šiukšlių, užteršto vandens ir oro. Baisu, jeigu iš tokio voratinklio nebebus kaip ištrūkti. Saugokime mūsų namus.
Popierius gamintas iš rankšluostinio popieriaus, klijuotas lipalu, išdžiovintas. Piešta guašu. Žydintis ir apmiręs medžiai. Myliu gyvąją gamtą, todėl ją saugau, noriu, kad ji tokia ir išliktų, graži.
"Mokinė Guoda pagamino popierių iš perdirbto popieriaus. Perdirbimo technologija nebuvo viena iš lengviausių užduočių, nes susmulkinus panaudotą popierių reikėjo dar palaukti kol jis išdžius. Na o tuomet niekam nereikalinga žaliava buvo panaudota prasmingai ir kūrybingai.
Guoda savo piešiniu išskiria šiukšlių rūšiavimo svarbą, nes tuomet ir žemė atgyja ir šypsosi :)"
"Mokinys Nojus Černiauskas perdirbo panaudotą popierių. Technologija nebuvo lengva, reikėjo smulkiai susmulkinti panaudotą popierių, užlieti jį karštu vandeniu, išmaišyti ir į gautą masę įpilti klijus. Iš vientisos masės suformuojama naujas – baltas popieriaus lapelis. Na galiausia dar šiek tiek kantrybės ir jau galima piešti.
Nojus Černiauskas vaizdingai pavaizdavo žemę – tai besidriekiantys platūs jos horizontai, kuriuose skrenda paukščiai. Egzistuoja ir kita žemės perspektyva, tai tarša – skylelė, kurioje tuščia ir nyku.
Tad mylėkime žemę, kad joje nebūtų nei vienos tuščios skylelės :)"
Panaudojome kiaušiniu dezute,kuki buvo suplesita ant mazu gabaliuku . paskuj uzpilta verdanciu vandeniu palaukeme ir perkoseme per seteli su šakute, su kočelu padare Severyn popieriau forma ir padejome dziovinti, dziovinome dvi dienas . pieše su guašu ikvieptas šiu metu ziemos groziu tai panorejo žiema.
TAI MŪSŲ ŽEMĖ, JEI MES JĄ TERŠIME TAI ŽEMĖ BUS PILNA JUODŲ ŽMOGELIUKŲ. KURIE UŽTERŠ MŪSŲ GAMTĄ, VANDENIS, ŽEMĘ, IR JI TAPS NEBEGRAŽI. PADĖKIME MŪSŲ ŽEMEI.
Emilija Mackevičiūtė
JONAVOS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO -VAIKŲ DIENOS UŽIMTUMO GRUPĖ
4 klasė
4 klasė
Emilija piešinyje pavaizdavo žemės rutulį. Viršuje ta žemės dalis, kurią saugome ir tausojame.Joje teka skaidri upė, žydi gėlės, žaliuoja medžiai, skaisčiai šviečia saulė.Apatinėje dalyje,žemės ateitis (jeigu nesirūpinsime ja) – mergaitės nuomone, visa žemė būtų tik juoda dėmė.
Kairėje piešinio pusėje vaizduojama graži, šviesi, neužteršta gamta. Dešinėje pusėje – užteršta, tamsi, su juodais dūmais gamta.Piešiniu norėta pasakyti, kodėl gamtą reikia saugoti, prižiūrėti ir tausoti, nes ateitis gali būti tamsi, liūdna ir niūri, nes visi gamtos ištekliai yra riboti.
"Aš norėčiau, kad išliktų Žemė visada tokia graži.
Ir norėčiau, kad niekada neužterštume Jos!"
Šis konkursas labai sudomino, nes reikėjo pačiam Justinui pasidaryti popieriaus lapą ir kokia maloni nuostaba, kad popieriaus lapas gali pavykti iš kiaušinio dėklo. Visų pirma, reikėjo susmulkinti kiaušinio dėklą ir čia į pagalbą atskubėjo mažasis brolis. Abiems drauge darbas sekėsi kaip per sviestą. Kai reikėjo užpilti karštu vandeniu ir palaukus gautą masę susmulkinti su rankiniu trintuvu Justinui šį iššūkį padėjo įveikti mama. Justinas spaudė skystį, mankštino gautą popierių kočėlu, kad būtų kuo lygesnis ir panašesnis į mums žinomą ir pažįstamą popieriaus lapą. Kai lapas buvo pagamintas ir maloniai šildėsi saulės spinduliuose, Justinas kibo į apmąstymus, kaip ant pagaminto popieriaus perteikti konkurso sąlygas. Padalino popierių į dvi dalis, vienoje pusėje nupiešė žemę laimingą, besišypsančią. Šioje žemės pusėje viskas žydi, auga, bujoja. Kitoje pusėje žemė verkia, niekas neauga, gėlės nuvytusios. Justinas nupiešė čiaupą, iš kurio bėga teršalai į vandenyną. Piešinio pavadinimas – „Žeme, nenustok mūsų mylėti“. Šis darbelis paskatino dar labiau susimąstyti,kaip mes,žmonės, negalvodami kenkiame gamtai.
Mes skatiname vaiką suvokti savo asmeninę atsakomybę prieš save, kitus, supančią aplinką, gamtą ir pasaulį. Kornelija su tėčiu gamino popierių iš antrinių žaliavų, o ,mamai padedant, piešė ir spalvino.
Popierių pasigaminau iš senų laikraščių, žurnalų. Smulkiai suplėšiau, įpyliau vandens. Mama susmulkino elektriniu smulkintuvu. Norėdama išgauti spalvas, dėjau guašo. Popierių džiovinau ant tinklo. Ant viršaus uždėjau džiovintų augalų. Džiūvo ilgai – beveik tris dienas. Po to guašu piešiau kitas detales. Darbelį pavadinau „Prabudimas“, nes drugelis – tai pavasaris, bundanti gamta, o technika – seno, nereikalingo popieriaus prikėlimas naujam gyvenimui.
POPIERIUS PAGAMINTAS PAGAL PATEIKTUS NURODYMUS KONKURSO NUOSTATUOSE. NAUDOTA KIAUŠINIO DĖŽUTĖ. JI SUSMULKINTA, SUŠLAPINTA, SUTRINTA, IŠKOČIOTA. IŠDŽIŪVUS PAGAMINTAM POPIERIUI, ANT JO, NAUDOJANT AKVARELĘ, NUPIEŠTAS PIEŠINYS.
Popierius pagamintas pagal pateiktus nurodymus konkurso nuostatuose. Naudoti panaudoti popieriaus lapai. Jie susmulkinti, sušlapinti, sutrinti, iškočioti. Išdžiūvus pagamintam popieriui, ant jo, naudojant akvarelę, nupieštas piešinys.
Paveikslas kurtas pagaminus popierių iš kiaušinių dėžutės, aliejiniais dažais, pavadintas „Maldyvai“.
POPIERIUS PAGAMINTAS PAGAL PATEIKTUS NURODYMUS KONKURSO NUOSTATUOSE. NAUDOTA KIAUŠINIŲ DĖŽUTĖ. JI SUSMULKINTA, SUŠLAPINTA, SUTRINTA, IŠKOČIOTA. IŠDŽIŪVUS PAGAMINTAM POPIERIUI, ANT JO FLOMASTERIAIS IR PIEŠTUKAIS NUPIEŠTAS PIEŠINYS.
Meida savo pagamintame popieriaus lape nupiešė laimingą gamtą tolimose salose, kurios toli nuo didelių miestų ir jų niekas neteršia. Pasak Meidos, jei žmonės rūšiuos atliekas, jas perdirbs, padarys Žemę laimingą.
Danielius savo pagamintame popieriaus lape nupiešė vandenynų pasaulį, kuriame ramiai ir laimingai gyvena augalai ir gyvūnai, nes čia nėra žmonių ir niekas neteršia gamtos.
POPIERIUS PAGAMINTAS PAGAL PATEIKTUS NURODYMUS KONKURSO NUOSTATUOSE. NAUDOTA KIAUŠINIO DĖŽUTĖ. JI SUSMULKINTA, SUŠLAPINTA, SUTRINTA, IŠKOČIOTA. IŠDŽIŪVUS PAGAMINTAM POPIERIUI, ANT JO, NAUDOJANT GUAŠĄ, NUPIEŠTAS PIEŠINYS.
Kiekvienas norime turėti gražius namus. Nenoriu, kad žmonės užterštų upes ir ežerus. Noriu, kad žuvytė gyventų švariuose ir gražiuose namuose.
Mylėkime savo žemę, apsikabinkime viso pasaulio žmonės ir garsiai visi pasižadėkime: MYLĖSIME! SAUGOSIME! NETERŠIME! JUK TAI MŪSŲ ŽEMĖ!
Praskrendantys paukščiai regi esamas šiukšles ežerėlyje, bei aplinkui jį .Vis bando jas lesti, nežinodami, kad tai ne maistas…
GAMTA GALINGA, BET ŽMOGAUS GALIA JĄ GALI PALAUŽTI IR ATVIRKŠČIAI. TODĖL RANKA, PRIDĖTA PRIE GAMTOS, TURĖTŲ NE KENKTI, O PADĖTI, GLOSTYTI, MYLĖTI.
Žemėje yra daug dar neatrastų dalykų, kurie slypi įvairiausiuose kertelėse. Tad ir šiuo keliu Jokūbas keliavo atrasdamas savo žemę. Tausoti gamtą reiškia rūšiuoti šiukšles, rinktis prekę atsakingai, net pirkinių maišelis gali būti naudingas ne tik parnešti prekes, bet ir atstoti popieriaus lapą.
Tereikia laiko, ir prieš mus pasirodo ištaiginga žemė, kurios paviršius – sausuma ir vandenynai perteikia savo nelygų, labai tikrovišką paviršių. Iš panaudoto popieriaus buvo atliekamos aplikacijos, o klijai gaminamai iš kiaušinio baltymo. Žemės natūralumas atgimsta sustingdančiuose reljefuose.
Ir tegu žemės tarša pasilieka antraeiliame vaidmenyje, kažkur užmarštyje, kartu su dūmais, sodžiais ir kitais tamsiais dalykais.
Iš panaudoto kiaušinių padėkliuko, nupjautas viršus. Jis nudažytas taip, kad atrodytų kaip mūsų Žemė. Mintis – jei mes neteršime, Žemė bus gyvybinga ir žalia, visiems mylima! Mes to mokomės! Aš linkiu, kad ji žydėtų!
ŽMOGUS SUNAIKINO GALIMYBĘ ŽEMEI KVĖPUOTI IR AUGINTI GYVYBĘ. STOVI ŽMOGUS LAIMINGAS MATERIALINIAIS DAIKTAIS IR LABAI SKURDUS SVEIKATA IR APLINKA. ŽEMĖ VIRTO ŽUVIMI, KURI NETURI KUO KVEPUOTI, JI DŪSTA... JĄ DUSINA ŠIŪKŠLĖS, TĄRŠA IR ŽMOGAUS BESAIKYBĖ. JIS NIEKADA NESUSTOS... PAKLAUSYK, GIRDI KAIP ŽEMĖ ŠNABŽDA? – ORO...ORO..
"Gimiau vasarą, todėl labai ją mėgstu ir noriu, kad ji būtų tokia, kokia yra dabar ir nesikeistų:
Viršuje tai, kas man labiausiai patinka: gamta – paukščiai, ryški saulė, mėlynas dangus su debesėliais, žalia žolė, medžiai, švarus vanduo ežere.
Apačioje, kas gali būti, jei nesaugosime gamtos: užteršta upė, šiukšlės, sausros, išdeginta žolė, mažai paukščių."
Saugokime medžius ir perdirbkime popierių patys. Dailės pamokose lieka popieriaus skiautelių, jas mes perdirbame: smulkiname, užplikome vandeniu, masę kokteilinėje suplakame, įpilame lipalo, masę dedame ant rėčio, nusausiname, lyginame, džioviname. Ant perdirbto popieriaus piešiame. Taip saugome medžius.
NUPIEŠTAS PIEŠINYS ANT SAVO PATIES PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS. PASIGAMINTAS POPIERIUS SAVO RANKOMIS PAGAL PATEIKTAS INSTRUKCIJAS HTTP://WWW.DRAUGISKASGAMTAI.LT/2_KONKURSO_SALYGOS/. ANT PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS PIEŠTAS PIEŠINYS, KURIAME PAVAIZDUOTA GAMTA, ŽEMĖ, PASAULIS, KAIP JIS ATRODO DABAR, BEI KAIP JIS ATRODYS JEI ŽMONĖS IR TOLIAU TERŠ IR NESIIMS VEIKSMŲ.
Gamta mums suteikia kokybišką gyvenimą ,bet jei gamtai neišreikšime dėkingumo,tai gali dingti,ne tik gyvenimas,bet ir visas pasaulis.Šiuo piešinių aš noriu parodyti ,kaip svarbu puoselėti mūsų planetą.
Norėčiau, kad žmonės iš kosmoso žiūrėdami į žemę, matytų, kokia ji graži su mėlynais ir žaliais atspalviais. Labai būtų liūdna, jei žemė atrodytų pilka, ruda ir tamsi. Saugokime savo gražią planetą.
Šiuo metu mūsų Žemė dūsta nuo šiukšlių. Savo darbe siunčiu žinutę: jei visi nustosime šiukšlinti, Žemė mums šypsosis!!!
Mažas daigelis bando užaugti ant šiukšlių krūvos, nes kitur jam tiesiog nebėra vietos. Visa žemė užteršta šiukšlėmis. Taip atrodytų žemė, jei nenustosime jos teršti.
Žmonių skaičius pasaulyje didėja. Jiems reikia daugiau vietos gyventi ir žmonės naudoja daugiau gamtos išteklių. Dėl to kenčia miškai, gyvūnų ir augalų namai. Žmonės turi išmokti gyventi draugiškai su gamta jos neniokojant.
Beatričė Deliusinaitė
RAUDONDVARIO ANELĖS IR AUGUSTINO KRIAUZŲ PRADINĖ MOKYKLA
2 klasė
2 klasė
"TAI MANO PIEŠINYS PAVADINIMU „ŽEMĖ IR VANDUO“. ŠIAM PIEŠINIUI PAGAMINTI NAUDOJAU PERDIRBTĄ POPIERIŲ, JĮ GAMINAU PATI IŠ KIAUŠINIŲ DĖKLŲ.
JUOS SUSMULKINAU SUMAIŠIAU SU VANDENIU, TUOMET IŠSPAUDŽIAU VANDENĮ IR SU KOČĖLU IŠLYGINAU, LAUKIAU KOL IŠDŽIUS.
KAI POPIERIUS IŠDŽIUVO PIEŠIAU ANT JO SU AKRILINIAIS DAŽAIS.
ŠIUKŠLINI GAMTĄ - KENKI SAU! SAUGOKIME JĄ, JUK GAMTA – MŪSŲ NAMAI!"
Pasigaminau popierių iš rankšluostinio popieriaus, piešiau guašu. Žemė, kurios nesaugom ir Žemė, kurią puoselėjam ir saugom.
Ant savo pasigaminto popieriaus iš servetėlių, nupiešiau 2 Pasaulius. Vienas, kuriame gyvenu aš, tai gražusis Pasaulis. Kitas, kuriame nenorėčiau gyventi. Saugokim savo Žemę.
"Piešinys iš dviejų dalių:
Pirmoji apie tai, kaip gamta atrodo, kai gamtą saugome – baltas sniegas, švarus vanduo, gaivus oras. Svarbu ir rūšiuoti šiukšles.
Antroji apie tai, jei nesaugsime gamtos – mažai sniego, jis ištežęs, nešvarus vanduo upėse, jame mirštančios žuvys, apniukęs dangus, užterštas oras.
Technika: guašas, klijai, tualetinis popierius, žirklės, druska (snaigėm danguje)."
Austėja Jokubauskaitė
Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinė mokykla Mastaičių skyrius
3 klasė
3 klasė
Taip atrodys planeta, jei mes ir toliau šiukšlinsim, nerūšiuosim.
LABAI MYLIU SAVO KRAŠTĄ IR NORIU, KAD GAMTA BŪTŲ VISADA TVARKINGA IR ŠVARI. ŽALIUOTŲ MEDŽIAI, NEBŪTŲ ŠIUKŠLIŲ, BŪTŲ ŠVARUS IR GAIVUS ORAS. MANO PIEŠINYJE PAVAIZDUOTA TVARKINGA IR ŠVARI GAMTA, KURIOJE NEGALIMA ŠIUKŠLINTI. STOVI ŠIUKŠLIŲ DĖŽĖ IR NUPIEŠTAS DRAUDŽIANTIS ŠIUKŠLINTI ŽENKLAS.
Milda Griškonytė
Kauno r. Raudondvario A. ir A. Kriauzų pradinė mokykla
3 klasė
3 klasė
Tai piešinys apie gražų pasaulį, kuriame galime gyventi ir džiaugtis, rūpindamiesi aplinka bei jos tarša. Arba, jei nesiimsime veiksmų, galime matyti tik niūriąją jo pusę, kurioje gamta nuniokota, didelis užterštumas.
"Mokinė Milita Bankauskaitė parengė darbelį, kurio pagrindą sudaro nereikalingos dėžės kartono lapas. Būtent ant šio nykaus popieriaus galima sukurti puikų piešinį ir atvaizduoti žemės dvi pusias: pozityvią ir negatyvią. Kurią pusę renkiesi tu?
Darbelių gaminimas naudojant jau niekam nereikalingas priemones yra vienas iš gamtą tausojančių kelių."
Šiame piešinyje parodyta kaip Žemė ir Saulė verkia dėl mūsų žmonių blogų darbų žemei. Todėl pilni kalnai visokių plastikų, popieriaus ir t.t.
Lapas buvo gaminamas iš panaudotu kiaušiniu dėklu. Spalvinta guašu.
Popierius: servetėlės klijuotos su klijais, išdžiovinta ir piešta guašu. Žemė, kurioje gera, smagu gyventi.
Daug kas teršia gamtą, tačiau labai prisideda gamyklos, reiktų tai taisyti.
Šitame piešinyje nupieštos dvi žemės pusės. Geroji, kai žemė nėra užteršta, todėl jos pavaizduotos emocijos geros. Blogoji, kai žemė yra teršiama ir joje viskas sudegę, nunykę, todėl jos emocijos yra blogos.
Naudojom vienkartinį rankų rankšluostį, klijus, teptuką, piešimo popierių, vandeninius dažus.
Piešinys atliktas guašu ant popieriaus pagaminto iš antrinių žaliavų. Vienoje pusėje – pievoje žydintis medis, kitoje – tarp šiukšlių skurstantis medelis.
Edvinas ant savo pagaminto popieriaus lapo nupiešė Žemę kosmose. Pasak berniuko, mūsų pasaulis, ne tik planeta Žemė, bet ir kosmosas. Žmonės naudodami aukštas technologijas ir skrisdami į kosmosą, ten palieka daug šiukšlių (nebenaudojami kosminiai palydovai, raketų nuolaužos), kurios kenkia ne tik planetai Žemei, bet visai Saulės sistemai, visai kosminei erdvei. Edvinas papasakojo, jog šiuo metu vykstantis Žemės atšilimas reiškia, kad žmonės yra nedraugiški aplinkai: teršia planetą ne tik šiukšlėmis, kurias būtina perdirbti, bet ir automobiliais, lėktuvais, kosminėmis raketomis. Pasak Edvino, kiekvienas panaudotas daiktas turi būti rūšiuojamas ir perdirbamas.
Šviesią dieną pievoje ganosi avytės. Jos laimingos, nes gera būti švarioje, neužterštoje gamtoje.
Žemė – mūsų planeta. Mes turime ja rūpintis ir saugoti. Jeigu nenustosime teršti, tai kalnus snieguotomis viršūnėmis pakeis šiukšlių kalnai, visos gėlės suvys, o debesys niekada nebebus balti ir purūs.
Jeigu žmonės nenustoja daug naudoti ir vartoti nereikalingų daiktų, gamta vis labiau jais yra teršiama. Taip pat vartojimas skatina gamybą. Gamyklos teršia gamtą ir ją naikina.
Kotryna Mockevičiūtė
Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinė mokykla Mastaičių skyrius
3 klasė
3 klasė
Kai žiūri į šį medį, tai lyg matytum visą pasaulį – purviną, aplipusį šiukšlėm. Lyg ant tavo veido būtų tos šiukšlės.
Kogero labiausiai įstrigęs vaizdas buvo, kai plaukėm laivu stikliniu dugnu ir Kristupas pamatė vėžliuką, kuris burnoje buvo įsikandęs plastiko pakuotę.. Tai sukėlė nemažai minčių ir diskusijų. Dabar norėtų išgelbėti daug vėžliukų ir kad jūra būtų visada švari..
Reikia saugoti savo žemę, neteršti, nešiukšlinti ir prižiūrėti. Iš kiaušinių popierinio dėklo pagaminau popierių ant kurio piešiau piešinį apie gamtą. Viename švari gamta, kurią mes prižiūrim ir tvarkom ,o kitame užteršta gamta ir neprižiūrima, netvarkinga gamtoje vieni šiukšlynų kalnai.
Popierius gamintas is servetėlių klijuojant jas lipalu. Išdžiovinau. Piešiau guašu. Tai mano Pasaulis.
Žemė yra vienas iš gražiausių ir svarbiausių dalykų. Kartais atrodo, kad ji yra visur, o kartais ji taip ir lieka mums nepažinta. Daugelis iš vaikų žemę sieja su gamta, na o Benui, žemė – tai medžiai, žalia spalva. Priešpriešindamas gamtą fabrikams, jų kaminams ir dūmams.
Benas sukūrė savo piešinį, kuriame atsispindi priežasties ir pasekmės tampus santykis. Savaime aišku, kad gaminant popierių eikvojama gamtos resursai – medžiai, tad jei mes eikvosime popierių, medžiai bus kertami ir žalios spalvos nebeliks.
Konkurso nuotraukose užfiksuotos akimirkos iš panaudoto popieriaus perdirbimo proceso, kuris nebuvo lengvas, tačiau labai vertingas, nes padėjo suprasti kodėl taip būtina rūšiuoti.
NERAMU DĖL ŽMONIŲ VEIKLOS DIDĖJANČIOS ORO, VANDENS TARŠOS. ŽEMĘ GAUBIA UŽTERŠTI DEBESYS, PRO KURIUOS BEVEIK NEBEPRASISKVERBIA SAULĖS SPINDULIAI.
"PIEŠINYJE PAVAIZDUOTA DVI MERGAITĖS, STORAS MEDIS, BORUŽĖLĖ,UPELIS, KURIE SIMBOLIZUOJA GYVYBĘ ŽEMĖJE.
UŽTERŠTOJE ŽEMĖJE PLAUKIOJA ŠIUKŠLĖS UPELYJE, MEDŽIAI BE GYVYBĖS.NIŪRU."
Ant pasigaminto popieriaus iš kiaušinių dėžučių, piešiau flomasteriais, klijavau nupieštas savo iškarpas. Saugau savo Žemę.
Piešinys apie pasaulį, kuriame norėčiau ir nenorėčiau gyventi. Jei žmonės neterštų pasaulio, jis būtų daug spalvingesnis ir gražesnis. Tačiau jei visi žmonės netausos aplinkos, greitai gali pasaulis tapti toks niūrus ir nespalvotas, kaip kitoje piešinio pusėje.
Popierius pagamintas pagal pateiktus nurodymus konkurso nuostatuose. Naudota kiaušinių dėžutė. Ji susmulkinta, sušlapinta, sutrinta, iškočiota. Išdžiūvus pagamintam popieriui, ant jo, naudojant guašą, nupieštas piešinys.
Man patinka žiūrėti, kaip pučiant vėjui sukasi malūno sparnai. Vėjo malūnai padeda žmonėms sumalti grūdus ir gamina elektrą. Jie visiškai neteršia žemės, jie yra žemės draugai.
"Visi Dievo kūriniai yra vienodai verti pagarbos ir meilės. Mažais žingsneliais mokomės saugoti gamtą. Ačiū, kad skatinat tai daryti.
Savadarbį popierių padėjo ruošti sesė Elžbieta."
Jei nerūšiuosim, gamta užpyks. Medžiai bus be lapų, mirs gyvi organizmai. Bus tamsu.
NUPIEŠTAS PIEŠINYS ANT SAVO PATIES PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS. PASIGAMINTAS POPIERIUS SAVO RANKOMIS PAGAL PATEIKTAS INSTRUKCIJAS HTTP://WWW.DRAUGISKASGAMTAI.LT/2_KONKURSO_SALYGOS/. ANT PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS PIEŠTAS PIEŠINYS, KURIAME PAVAIZDUOTA GAMTA, ŽEMĖ, PASAULIS, KAIP JIS ATRODO DABAR, BEI KAIP JIS ATRODYS JEI ŽMONĖS IR TOLIAU TERŠ IR NESIIMS VEIKSMŲ.
Neatsakingai eikvojami žemės resursai sekina gyvąją gamtą, nyksta ištisos rūšys. Dėl įvairios taršos ir besikeičiančio klimato žmonės serga, miršta, turi palikti gyvenamąsias vietas.
Žmonės dalinai išmoko rūšiuoti ir perdirbti antrines žaliavas – plastiką, metalą, stiklą, popierių, pasigaminti naujų produktų. Tačiau pastebėjau, kad to nepakanka – šie pokyčiai per maži, per silpni.
Manau, kad yra dar neišnaudota galimybė – augalinės atliekos. Paprastai jos supūna vietoje (pjauta žolė, lapai), arba supūna sąvartynuose (kompostuojamos buities atliekos). Būdamas lauke rudenį, žiemą labai mėgstu pasimėtyti su sese ir šeima baltomis uogomis (sužinojau, kad tai – Baltauogė meškytė). Šiam konkursui nusprendžiau iš tų baltų uogų pagaminti popierių. Juk perdirbti popierių į popierių jau daug kas moka, čia būtų „naujas lygis“ B) Dažus paveikslui pagaminau iš maisto atliekų: iš burokų lupenų – raudonus dažus, iš lapų ir cukinijos žievės – žalius, iš mandarinų žievelių (juk Kalėdos!) ir morkų lupenų – geltonus. Rėmelius popieriaus gamybai pagamino tėtis iš medienos atliekų.
Paveiksle pavaizdavau ateities ūkį – kartu auginamos įvairios daržovės (pomidorai, cukinijos), ir šalia – švari pieva žaisti vaikams.
Noriu, kad žmonės pamatytų gamtos grožį ir iš visų jėgų stengtųsi, kad mes, vaikai, užaugę toliau galėtume kvėpuoti grynu oru, gerti švarų vandenį, džiaugtis įvairiais gyvūnais.
Šiame paveikslėlyje pavaizduota, kas nutiks jei mes, žmonės, nenustosime teršti Žemės, savo planetos.
A4 Formato lapą padarėm iš servetėlių, lipalo ir vandens. Išdžiovinom ir ant jo piešėm gerus ir blogus dalykus saugoti gamta.
POPIERIUS PAGAMINTAS PAGAL PATEIKTUS NURODYMUS KONKURSO NUOSTATUOSE. NAUDOTA KIAUŠINIO DĖŽUTĖ. JI SUSMULKINTA, SUŠLAPINTA, SUTRINTA, IŠKOČIOTA. IŠDŽIŪVUS PAGAMINTAM POPIERIUI, ANT JO, NAUDOJANT AKVARELĘ, NUPIEŠTAS PIEŠINYS.
Kaip atrodo mūsų žemynas kaip mylime gamta tuomet žydi gėlės. O kaip ja nesirupiname ruda ir niūrų.
Gustas ant savo pagaminto popieriaus lapo nupiešė Gamtos ratą, kuris, pasak berniuko, yra šventas. Rūšiuodami atliekas ir jas perdirbdami dar kartą, prisidedame prie gamtos išsaugojimo. Gamta yra šventa, todėl mes turime būti dėkingi jai už gyvybes ir gyvenimą.
Ant pasigaminto lapo piešta guašu.
Rūpinkimės savo planeta, neterškime jos. Jei nemylėsime, nesaugosime, tuomet mūsų planeta kentės ir sunyks. Tik mes patys esame atsakingi už savo gražią ir švarią ateitį.
"Jei saugosime gamtą, tausosime jos turtus, mes būsime laimingi ir aplink mus daug spalvų. Bus švaru, geras oras, gyvūnai, paukščiai, žmonės laimingi.
Jei nesaugosime gamtos, tai visi bus pikti, oras bus nešvarus, nebus aplink paukščių, vabzdžių, visi bus pikti ir gamta tamsi.
Reikia viską saugoti ir mylėti. Mes turime rūpintis , nes mes esame protingi."
Piešinyje pavaizduota, kaip atrodo ir atrodys mūsų žemė, jei nenustosime jos teršti. Ją būtina saugoti ir mylėti. Ji yra mūsų namai.
Žemė-mano namai. Jeigu visi saugosime gamtą: rūšiuosime šiukšles, neteršime vandens, sodinsime medžius, būsim geri ir atsakingi šių namų šeimininkai.
Popierius pagamintas pagal pateiktus nurodymus konkurso nuostatuose. Naudoti nebereikalingo laikraščio lapai. Jie susmulkinti, sušlapinti, sutrinti, iškočioti. Išdžiūvus pagamintam popieriui, ant jo, naudojant akvarelę, nupieštas piešinys.
Kajus ant savo pagaminto popieriaus lapo nupiešė gamtą, kurią pavadino ,,Gamtos jūra“. Berniukas papasakojo, kad gamta tarsi jūra – labai graži ir paslaptinga. Čia gyvena augalai, gyvūnai ir yra labai laimingi, kol žmonės jos neužteršia. Todėl gamtą reikia labai saugoti, jos neteršti, nes visi nori gyventi švariai ir laimingai. Tada ir žmonės bus laimingi.
Jei nenustosime teršti, žemė virs dūmų kamuoliu. Nenoriu gyventi tarp dūmų ir šiukšlių. Mano žemė graži, žalia ir švari. Noriu, kad ji tokia būtų amžinai.
Žuvytėms gera gyventi švariame vandenyje. Žmonės teršia gamtą. Jei nenustosime teršti, žuvytės žus.
Noriu pasakyti, jog reikia puoselėti gamta, jos neteršti, palikti gamta ateities kartai.
Sukarpė laikraštį, suplėšė kiaušinių dėklą. Viską užpylė karštu vandeniu ir pliko 30min. Viską šakute gerai ištrynė ir formavo ant padėklo lapą. Ant viršaus dėjo audinio, kad sugertų vandens perteklių. Per naktį džiovino ir sekančią dieną piešė.
Ant savo pagaminto popieriaus lapo Arminas nupiešė indėnus ir jų ritualą – Žemei išsaugoti. Pasak berniuko, nuo senų laikų indėnų tauta garbino gamtą, nes gamta visų namai ir brangi kaip Motina. Kad išsaugoti Žemę, mums reikia atsigręžti į protėvius ir prisiminti, kaip jie saugojo ir garbino gamtą, kad ją paliktų ateinančioms kartoms. Arminas susirūpinęs aiškino: ,,Jei mes nenustosime teršti aplinkos, gamta užsirūstins ant mūsų ir mes susinaikinsime“. Berniukas svarstė, o ką mes paliksime po savęs?
Gantas Urbonas
PANEVĖŽIO ALFONSO LIPNIŪNO PROGIMNAZIJA
3 klasė
3 klasė
NUPIEŠTAS PIEŠINYS ANT SAVO PATIES PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS. PASIGAMINTAS POPIERIUS SAVO RANKOMIS PAGAL PATEIKTAS INSTRUKCIJAS HTTP://WWW.DRAUGISKASGAMTAI.LT/2_KONKURSO_SALYGOS/. ANT PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS PIEŠTAS PIEŠINYS, KURIAME PAVAIZDUOTA GAMTA, ŽEMĖ, PASAULIS, KAIP JIS ATRODO DABAR, BEI KAIP JIS ATRODYS JEI ŽMONĖS IR TOLIAU TERŠ IR NESIIMS VEIKSMŲ.
"Žemė užteršta kai žmonės šiūkšlina, vartoja daug plastiko, automobilių, tuomet žemė liūdi.
Žemė džiaugiasi, kai niekas jos neteršia, žmonės važinėja dviračiais, vaikšto pėsčiomis."
Žemė, mūsų planeta – mūsų rankose. Ar išlaikysime ją saugią ir švarią? Saugokime mūsų planetą visi kartu.
"Austėjos piešinys skirtas atskleisti šiukšlinimo ir taršos sukeliamą žalą žemei. Parengtas piešinys buvo atliktas ant perdirbto popieriaus. Nuotraukose užfiksuotos panaudoto popieriaus perdirbimas, kuriant naują popierių. Ant parengto popieriaus buvo nupieštas piešinys, kuriame kūrybingai perteikiama žemės nuotaikos – linksma ir liūdna.
Žemė yra gyva kaip ir mes, tad kokia ji bus ateityje priklausys tik nuo mūsų pačių."
Purvinas ar švarus Pasaulis?? Aš renkuosi spalvas :)
Žemė yra visų mūsų (žmonių, kitų gyvūnų, augalų ir visų likusių gyvų organizmų) namai. Mes ją turime tik vieną, todėl svarbu ją mylėti ir saugoti.
MARTYNAS NAKROŠIUS visiškai savarankiškai perdirbo panaudotą rašomą popierių ir sukūrė darbelį „Vienišas vėžliukas“. Berniukas apgailestauja, jog dėl planetos užterštumo gali išnykti daugelis gyvūnų rūšių. Gal liks tik vėžliukai... Juk jie atspariausi Žemės gyventojai! Atsirado prieš 200 milijonų metų ir iki šiol menkai pasikeitė.
Reikia saugoti gamtą, neteršti. Rūšiuoti atliekas, nes kitaip sunyks gyvūnai ir augalai. Tik švariame pasaulyje galime būti sveiki ir laimingi.
Ema Mičiulytė
Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinė mokykla Mastaičių skyrius
3 klasė
3 klasė
Miestuose nešvaru, pilka, veržiasi dūmai, nesimato saulės. Žmonės neišeina iš namų, nes nėra kuo kvėpuoti. Visur tyla ir liūdesys, nes nėra nei paukščių, nei gyvūnų.
Darbas atliktas ant Justės rankų darbo popieriaus guašo technika.
Reikia saugoti ir mylėti savo Žemę. Tada visas pasaulis bus laimingas.
Piešinyje pavaizdavau, kaip žmonės saugo medžius, nes jie mus apsaugo nuo saulės, valo orą. Medžiai – žemės vaikai, todėl ir reikia jais rūpintis.
Patrik Denisenko
ŠALČININIKŲ LIETUVOS TŪKSTANTMEČIO GIMNAZIJA
4 klasė
4 klasė
AŠ STENGSIUOSI, RAGINU IR TAVE- TAUSOTI, SAUGOTI, RŪPINTIS SAVO ŽEMELE.
Mūsų žemė taps liūdna ir verkianti, jei mes ir toliau nesustosime teršti. Reikia mylėti ir saugoti mūsų žaliąjį pasaulį. Ir visas pasaulis džiaugsis, matysime saulę ir jos šviesius spindulius.
"APRAŠYMAS: “NUPIEŠIAU SUTVARKYTĄ GAMTĄ IR NE. ŠVARIOJE GAMTOJE YRA ŠVARESNIO ORO, GYVŪNAI IR ŽMONĖS JAUČIASI JAUKIAU. JEI NORIME TURĖTI SAVO PLANETĄ, TURIME JĄ SAUGOTI IR NETERŠTI.“
NAUDOTAS KARTONO LAPAS, IŠKIRPTAS IŠ PANAUDOTOS KARTONINĖS DĖŽĖS, PIEŠTA FLOMASTERIAIS."
Kas būtų, jei brangintume ir saugotume gamtą? O kas būtų, jei negerbtume jos? Kokioje planetoje renkiesi gyventi Tu?
"Tik saugodami žemę nuo šiukšlių ir užterštumo, ją turėsime gražią kaip gėlę.
Priešingu atveju ""žemė - gėlė"" nuvys, išdžius, paskęs dūmuose ir šiukšlėse…"
NUPIEŠTAS PIEŠINYS ANT SAVO PATIES PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS. PASIGAMINTAS POPIERIUS SAVO RANKOMIS PAGAL PATEIKTAS INSTRUKCIJAS HTTP://WWW.DRAUGISKASGAMTAI.LT/2_KONKURSO_SALYGOS/. ANT PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS PIEŠTAS PIEŠINYS, KURIAME PAVAIZDUOTA GAMTA, ŽEMĖ, PASAULIS, KAIP JIS ATRODO DABAR, BEI KAIP JIS ATRODYS JEI ŽMONĖS IR TOLIAU TERŠ IR NESIIMS VEIKSMŲ.
Piešimo lapą gaminausi iš rankšluostinio popieriaus, jį suklijavau lipalu. Išdžiovinau. Piešiau guašu. Tai mano Žemė, kurioje man gera gyventi ir Žemė, kurioje nenorėčiau gyventi. Mano Žemė graži.
Popierius pagamintas ia lipalo ir servetėlių. Išdžiovinta ir piešta guašu.
Adrijus Andrikaitis
KURŠĖNŲ PAVENČIŲ MOKYKLA-DAUGIAFUNKCIS CENTRAS
3 klasė
3 klasė
NUOTOLINIŲ PAMOKŲ METU VAIKAI AIŠKINOSI KAIP GAMINAMAS POPIERIUS: STEBĖJO FILMUKUS, DISKUTAVO. BUVO PATEIKTA KONKURSO INSTRUKCIJA KAIP GAMINTI POPIERIŲ. VISI KARTU IŠSIAIŠKINOME. VAIKAI SUVOKĖ, KAD PERDARANT POPIERIŲ – SURENKI 1TONĄ POPIERIAUS – IŠGELBĖJI 17 MEDŽIŲ. MOKINIAMS LABAI PATIKO GAMINTI POPIERIŲ.
"Gamta yra gyva, taip kaip ir mes, ji gali šypsotis – džiaugtis, ar liūdėti. Aleksandras perdirbo popierių, kurio procesas nebuvo trumpas. Visų pirma buvo susmulkinamas (suplėšytas) panaudotas popierius, vėliau užpilama karštas vanduo, mirkoma 30 min. Popieriaus masė sudėta į kokteilinę ir išplakama, į gautą masę įpilta lipalo. Ja buvo padengiamas tinklelis ir laukta kol išdžius.Taigi ant pagaminto popieriaus Aleksandras nupiešė žemę ir vaizdingai perteikė jos išgyvenamas nuotaikas, kuomet yra šiukšlinama.
Šiuo būdu popierių galima perdirbti net keletą kartų!"
Kai neteršiame aplinkos, medžiai ir miškas auga gražūs, žaliuojantys. Jei nenustosime teršti Žemės, medžiai nudžius. Nuo šiukšlių kils gaisrai ir medžiai bei miškai išdegs. Bus užterštas oras ir neturėsime kur išeiti pasivaikščioti, paklausyti paukščių, pagrybauti.
Jeigu kiekvienas stengsis saugoti gamtą, naudos daugiau perdirbtų medžiagų, gamtoje daugiau išliks jos išteklių ir augalų.
Dėšinėje pusėje yra šaunios atostogos krabų saloje. Ten šilta, daug žuvyčių ir labai skanūs kokoso riešutai. Kairėje pusėje – krabų sala, jei nenustosime teršti. Joje nebeliko krabų, žuvyčių, kokoso riešutų ir gražios gamtos. Karaliauja tik degančios šiukšlės, užterštas oras ir vanduo.
Jei ir toliau taip neatsakingai elgsimės su gamta, tai iš tikrųjų nebeturėsime kuom kvėpuoti. Saugokime savo planetą kartu!
JEI NENUSTOSIME TERŠTI, GAMTA PRARAS SPALVAS. PRARASIME IR MES JAS SAVO AKYSE.
BALTAS LAPAS IŠTEPTAS LIPALU IR APKLIJUOTAS JUODOM JAU PANAUDOTOM SERVETĖLĖM, PASKUI IŠ LAPO IŠKIRPTA ŽEMĖS FORMA IR PADALINTA Į DVI DALIS.VIENOJE PUSĖJE MATOSI KAIP ATRODYS ŽEMĖ, JEI MES SAUGOSIME IR NETERŠIME GAMTOS, KITOJE PUSĖJE - KAS NUTIKS, JEI NEMYLĖSIME IR TERŠIME.GAMTA MUS SUPA VISUR. TEN ŽMOGUS GALI RASTI RAMYBĘ, PAGUODĄ. SAUGOKIME JĄ!
Dvejopas medžio gyvenimas: aplinkos padaryta žalą medžio augimui ir teikiama nauda medžio gyvenimui.
ŽEMĖ ILGISI ŠVAROS, ŽALUMOS, SAULĖS, ŠVARAUS ORO IR VANDENS.
Reikia nešiukšlinti, rūšiuoti atliekas, kad gamta būtų švari. Gamtą teršia ir gamyklos. Užteršta gamta kenkia gyvūnams, medžiams ir visai planetai.
DARBO AUTORĖ UGNĖ – LABAI SMALSI MERGAITĖ. JI NORIAI UŽSIIMA ĮVAIRIOMIS VEIKLOMIS. LANKO DAILĖS MOKYKLĄ, TODĖL PIEŠIMAS JAI MĖGSTAMAS UŽSIĖMIMAS. MĖGSTA EKSPERIMENTUOTI. LANKO JAUNŲJŲ TYRĖJŲ BŪRELĮ, TAIGI PRIKALBINTI PAMĖGINTI PASIDARYTI POPIERIŲ PAČIAI - NEBUVO SUNKU. O KAI DAR TURI TOKĮ PAGALBININKĄ KAIP MAŽASIS BROLIUKAS! ABU SAVO POMĖGIUS UGNĖ APJUNGĖ VIENAME DARBE IR GAVOSI TIKRAI PUIKUS REZULTATAS. SVARBIAUSIA, KAD VISKAS PADARYTA SAVARANKIŠKAI! KAI SUSITIKSIME SU DRAUGAIS KLASĖJE, BŪTINAI PABANDYSIME VISI PADARYTI TOKĮ DARBELĮ, TIK MOKYTOJA JAU BUS UGNĖ!
Trumpas aprašymas: KOKS GRAŽUS BŪTŲ MIŠKAS, JEI ŽMONĖS JO NETERŠTŲ. SAUGOKIME MIŠKŲ ŠVARA!
Piešinio idėja kilo skaitant knygą ,,Paslaptingas sodas”, kur apleistas ir neprižiūrimas sodas buvo ilgam užmigęs. Tačiau vaizduotės nestokojantys vaikai pradeda jį prižiūrėti ir viskas atgyja. Piešinyje pavaizdavau kaip atrodytų parkas, kai žmonės paliktų šiukšles, ir terštų savo aplinką. Gyvūnams taptų nesaugu gyventi, užėse neliktų žuvų. Bet aš noriu galvoti apie atsakingus žmones, kuriems rūpi apsilankyti parke ne vieną kartą, o kaskart sugrįžus grožėtis gyvūnija ir augalija, kurie egzistuoja dėl to, kad žmogus rūšiuoja šiukšles ir galvoja apie ateitį.
Pasigaminau popierių su klase edukacijoje. Lape pavaizdavau pusė žemės , kuri buvo suteršta , o kita pusė buvo nepažeista.
Emilija Šimkutė
RAUDONDVARIO ANELĖS IR AUGUSTINO KRIAUZŲ PRADINĖ MOKYKLA
3 klasė
3 klasė
Panaudojau torto dėžę, iškirpau ir ant kartono nupiešiau savo piešinį.
Gabija Vinevičiūtė
Buivydiškių pagrindinė mokykla Sudervės skyrius
4 klasė
4 klasė
Darbai atspindi švarų vandenyną ir užterštą. Tai skatina susimąstyti, ko žmonija siekia ir tikisi turėti bei matyti Žemėje ir vandenyne.
Ignė Marcinkevičiūtė
Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinė mokykla Mastaičių skyrius
3 klasė
3 klasė
„Paskutinis medis“. Jis vienas, nes daugiau medžių nėra. Juos iškirto.
Planeta – tai žemė, kurioje mes gyvename. Jei teršime žemę, ji išnyks. Todėl saugokime gamtą, orą, kad gyventų paukščiai, gyvūnai ir žmonės.
Saugodami medžius mes neišmetame popieriaus likučių, bet juos panaudojame kitiems darbams, o iš visai smulkių gaminame popierių. Užplikome verdančiu vandeniu, atvėsiname, masę suplakame, išmaišome su trupučiu lipalo, išdėliojame ant sietelio, sausiname, džioviname, lyginame. Ant savo gamybos popieriaus piešiame.
ŽEMĖS PLANETA- MŪSŲ VISŲ RANKOSE. PUOSELĖKIM IR SAUGOKIM JĄ. NETERŠKIME VANDENŲ, MIŠKŲ, ORO, GAMTOS, NES VISA TAI REIKALINGA MUMS IR BUS REIKALINGA MŪSŲ VAIKAMS.
Jeigu nenustosime teršti Žemės - nebeliks gražios gamtos, nuvys gėlės, pasikeis oras ir visur bus pilna šiukšlių.
ŠI SALA – ŽMOGAUS NEPALIESTAS ŽEMĖS LOPINĖLIS, ESANTIS VIDURY VANDENYNŲ. IŠSAUGOKIME SALĄ TOKIĄ, KOKIĄ SUKŪRĖ GAMTA!
Kai pieva nežaliuoja, o gamyklų dūmai uždengia žydrą dangų... Upelyje miršta žuvys, nes jame pilna teršalų...
Šiukšlės teršia žemę, vandenį. Žmonės, neterškime gamtos! Būkime supratingi.
NUOTOLINIŲ PAMOKŲ METU VAIKAI AIŠKINOSI KAIP GAMINAMAS POPIERIUS: STEBĖJO FILMUKUS, DISKUTAVO. BUVO PATEIKTA KONKURSO INSTRUKCIJA KAIP GAMINTI POPIERIŲ. VISI KARTU IŠSIAIŠKINOME. VAIKAI SUVOKĖ, KAD PERDARANT POPIERIŲ – SURENKI 1TONĄ POPIERIAUS – IŠGELBĖJI 17 MEDŽIŲ. MOKINIAMS LABAI PATIKO GAMINTI POPIERIŲ.
Jei ir toliau taip teršime mūsų planetą, nebeliks gyvybės vandenynuose ir jūrose. O visos undinėlės labai liūdės.. :/
Popierius gamintas: servetėlės klijuotos su klijais ir piešta guašu. Gera gyventi gražiame pasaulyje.
Lapo gamybai panaudojome pirkinių maišelį. Piešinyje pavaizduota Žemė kokia ji bus jei toliau šiukšlinsime ją. Tad tausokime ją kad netektų matyti jos ašarų.
Dabar yra labai daug žmonių, kurie teršia gamtą ir mėto labai daug šiukšlių ir dabar dar atsirado naujų šiukšlių - kaukių. Kauks paukščiams įstringa į kojas, tada jie nebegali normaliai vaikščioti ir žūsta. Ši tema man yra įdomi, apie tai mes jau mokėmės per pasaulio pažinimo pamoką. Tikiuosi, kad žmonės pradės saugoti ir mylėti mūsų pasaulį, o ne jį šiukšlinti. Nors mes maži, bet jau žinome, kad negalima teršti gamtos, reikia ją saugoti. Būtų gerai, kad suaugę tai prisimintų ir neterštų.
Enrikas Andziulis
RAUDONDVARIO ANELĖS IR AUGUSTINO KRIAUZŲ PRADINĖ MOKYKLA
2 klasė
2 klasė
SAUSŲ PUSRYČIŲ DĖŽUTĖ APKLIJUOTA PANAUDOTU POPIERINIU RANKŠLUOŠIU. PIEŠTA GUAŠU IR AKVARELE. DŪMAI - IŠ SERVETELĖS. SAUGOKIME GAMTĄ! STOP ORO TERŠIMUI! AŠ UŽ ŠVARIĄ, ŽALIĄ GAMTĄ!
Medžiai gamtoje mums duoda oro, kuriuos mes kvėpuojame. Vanduo palaiko ne tikim žmonių, bet ir gyvūnų, augalų gyvybę. Todėl labai svarbu tai branginti ir saugoti.
Neterškime jūros ir visos aplinkos, kad žuvytės turėtų švarius namus.
Jaunius Vaitkevičius
Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinė mokykla Mastaičių skyrius
3 klasė
3 klasė
Čia vandenyne išsiliejusi nafta. Saulė mato ir verkia.
Piešta flomasteriais ant kartoninės dėžės lapo.
Privalome saugoti gamtą ir mažinti žemės užterštumą.
KASPARAS YRA TIKRAS GAMTOS VAIKAS, JAUNASIS GAMTININKAS, GYVENANTIS KAIME PRIE MIŠKO, KURIAME KASDIEN PRALEIDŽIA DAUG LAIKO VAIKŠČIODAMAS, STEBĖDAMAS IR PAŽINDAMAS GAMTĄ. SAVO DARBO MEDŽIAGA JIS PASIRINKO IŠ ANTRINIŲ ŽALIAVŲ PAGAMINTĄ KREPŠELĮ, KURIO VIENOJE PUSĖJE NUPIEŠĖ MIŠKEGYVUOJANČIĄHARMONINGĄ GAMTOS TVARKĄ, O KITOJE – GRUBŲ IR GRIAUNANTĮ ŽMOGAUS ĮSITERPIMĄ Į ŠIĄ GAMTOS HARMONIJĄ, KAI JI TERŠIAMA, NAIKINAMA IR PADAROMA NEBETINKAMA GYVENTI PAUKŠČIAMS IR GYVŪNAMS. TOKS IŠPIEŠTAS KREPŠELIS PRIMENA DVI SKRTINGAS MONETOS PUSES, PARODANČIAS DVI ALTERNATYVAS: HARMONINGO SUGYVENIMO SU GAMTA, KURIOS DALIS YRA IR ŽMOGUS, IR JOS NAIKINIMO, GRIAUNANČIO PASAULIO TVARKĄ IR PATĮ ŽMOGŲ.
Nupiešti du pasauliai, vienas švarus, o kitas pilnas šiukšlių.
Vienintelė gėlė tarp fabrikų dūmų, asfalto ir akmenuotos žemės svajoja apie žalią mišką ir pievą. Gėlelė dėvi deguonies kaukę, nes oras užterštas fabrikų dūmais. Kad gėlė galėtų nusiimti kaukę, būtina mažinti oro taršą ir prisodinti kuo daugiau miškų. Saugokime savo namus – gamtą!
"Mokinys Eimantas parengė piešinį ant perdirbto popieriaus, kuriame pavaizdavo žemės formą. Rutulio formos iškarpoje driekiasi žemynai ir vandenynai, tačiau egzistuoja ir kita pasaulio pusė – tamsi ir nyki. Būtent dėl žmonių sukeliamos taršos ir neatsakingo požiūrio į pasaulyje vykstančius klimato atšilimo pokyčius galimas ir kitas pasaulio scenarijus.
Tad įsigyjant prekes ir jas vėl perdirbant galima tausoti aplinką ir žemę piešti gražiausiomis jos spalvomis."
Kairėje pusėje mūsų žemė, jei jos netausosime, dešinėje – jei rūpinsimės ja.
Pavadinimas „Neterškime gamtos“ piešiau apie tai kaip teršiama gamta
Koks geras buvo pasaulis ankščiau
Švaresnis pasauli, jo ateitis - viskas priklauso tik nuo mūsų pačių.
Kairėje pusėje serganti, liūdna žemė, nes labai užteršta nuo gamyklų, mašinų. Dešinėje pusėje –sveika, linksma žemė, nes auga daug medžių ir oras švarus.
Žiūrėdami į žalių medžių viršūnes, ne visada pastebime, kas yra ant žemės.
Mūsų planeta yra namai, bet jei taip teršim ją, ji pasidarys pilna šiukšlių...
"Taip - jei ir toliau kankinsime gamtą.
Ne! Mes kasdien ją saugosime!"
Popierių su klase pasigaminome edukacijoje. Tikiuosi, kad šis darbas padės žmonėm nustoti teršti gamtą.
,, Gamtos grožis” – tegul žydintys medžiai ir gėlės visada puošia gamtą
Piešinys skirtas parodyti kokioje aplinkoje norėčiau ir nenorėčiau gyventi, vienoje lapo pusėje vaizdas, kuriame graži, neužteršta gamta ir aplinka, kitoje, užteršta, nuvytę medeliai, gėlės, niūru, visa tai darome mes, patys žmonės, teršiame gamtą, nevertiname ir nemylime jos. Tad mylėkime ir saugokime gamtą, jei norime, kad aplink viskas žydėtų ir skleistų grožį!
Arnas Stulgaitis
KAUNO RAJONO RAUDONDVARIO A. IR A. KRIAUZŲ PRADINĖ
2 klasė
2 klasė
PASAULIS ŽUS, JEI ŽMOGUS NEATSITOKĖS IR TERŠ GAMTĄ TOLIAU.
Nupiešiau planetą Žemę, kurią supa šiukšlės. Žemė verkia, nes mes ją teršiame.
Ernestas ant savo pagaminto popieriaus lapo nupiešė gamtą, kurią įsivaizdavo vandenynu. Pasak berniuko, vandenynas – visų gyvybė ir visko pradžia. Žmonės daug plastiko išmeta, kuris patenka į vandenynus, o tai kenkia vandenynų gyventojams – banginiams, delfinams... Jie praryja plastiko butelius, įkliūna į tinklus ir žūva, nes žmonės yra neatsakingi. Ernestas papasakojo, kaip svarbu rūšiuoti ir perdirbti atliekas, kad būtume draugiški aplinkai.
Švari žemė, kur viskas žydi. Nešvari žemė, kur vien šiukšlės ir niekas nežydi.
"SUPLĖŠĖ KIAUŠINIO DĖŽUTĘ SMULKIOMIS SKIAUTELĖMIS.
SUDĖJO Į DUBENĮ IR UŽPYLĖ VIENĄ PUODELĮ KARŠTO VANDENS. Paliko 30 min.
ŠAKUTE SUTRNĖ. NUSUNKĖ SKYSTĮ.
PADĖJO ANT FOLIJOS AR KEPIMO POPIERIAUS IR KOČĖLU IŠLYGINO.
PALIKO IŠDŽIŪTI IR IŠDŽIŪVUS NUPIEŠĖ PIEŠINĮ. "
Ieva Deimikytė
KAUNO RAJONO RAUDONDVARIO A. IR A. KRIAUZŲ PRADINĖ MOKYKLA
2 klasė
2 klasė
NEGALIMA ŠIUKŠLINTI GAMTOS, NES KITAIP ŠIUKŠLĖS PRADĖS AUGTI ANT MEDŽIŲ.
Aš nupiešiau, kaip atrodys Žemė kai mes saugosime gamtą ir tausosime ją. Taip pat pavaizdavau ir kas nutiks, jeigu nesaugosime gamtos. Tada bus užterštas oras, vanduo, neišgyvens daugelis gyvūnų, augalų. Mūsų planeta žus.
Pavaizduota aplinkos užterštumas, jei mes jos nesaugosim.
NUOTOLINIŲ PAMOKŲ METU VAIKAI AIŠKINOSI KAIP GAMINAMAS POPIERIUS: STEBĖJO FILMUKUS, DISKUTAVO. BUVO PATEIKTA KONKURSO INSTRUKCIJA KAIP GAMINTI POPIERIŲ. VISI KARTU IŠSIAIŠKINOME. VAIKAI SUVOKĖ, KAD PERDARANT POPIERIŲ – SURENKI 1TONĄ POPIERIAUS – IŠGELBĖJI 17 MEDŽIŲ. MOKINIAMS LABAI PATIKO GAMINTI POPIERIŲ.
Nojus savo pagamintame popieriaus lape nupiešė gamtą, kuri yra visų mūsų namai. Berniukas papasakojo, kad gamtą turime tausoti, jei norime būti laimingi ir turėti gyvenimą, nes gamta yra didelis grožis ir mūsų vieninteliai namai.
Jei mes kenksime gamtai, Saulė bus pikta, pražūtinga.
Iš popieriaus likučių, kurių po dailės pamokų niekada neišmetame, gaminame popierių. Įdomu stebėti, kokios spalvos pavyksta sukurti naują popierių, nes maišome visokių spalvų skiauteles.
Rimantas Karnišauskas
Buivydiškių pagrindinės mokyklos Sudervės skyrius
4 klasė
4 klasė
Šio darbo pagrindinė mintis parodyti kaip atrodys Žemė, jeigu mes-žmonės, nenustosime jos teršti. Ji taps, pilka, susiraukštėjusi ir be gražiųių savp spalvų. Aš renkuosi gyventi švarioje, tvarkingoje ir spalvotoje Žemėje. O Jūs?
KALNŲ VIRŠŪNĖSE YRA DAUG LEDO, KURIS TIRPSTA, VIRSTA GĖLU VANDENIU IR PATENKA Į UPES. KLIMATAS ŠYLA IR DĖL TO LEDO MAŽĖJA.
DARBO GAMYBAI PANAUDOTAS PERDIRBTAS POPIERIUS, PASIGAMINTAS IŠ SENOS KIAUŠINIŲ DĖŽUTĖS. SPALVINTA FLOMASTERIAIS.
Paklausyk, ar girdi Žemės šauksmą, jos gailią raudą?
Aistė Butkutė
KAUNO RAJONO RAUDONDVARIO A. IR A. KRIAUZŲ PRADINĖ MOKYKLA
2 klasė
2 klasė
NESUTERŠTOJE GAMTOJE YRA ŠVARI UPĖ, ŠVARUS DANGUS, ŠVARI SAULĖ, ŠVARUS SNIEGAS. VISKAS ŠVARU IR VISKAS VIENU METU - SNIEGAS IR GĖLĖS.
Mes norime išsaugoti medžius. Todėl taupome popierių, jei lieka ,gabaliukus panaudojame kitiems darbams arba gaminame savo popierių. Gaunasi įdomesnis, kitoks popierius.
"Mūsų rankos gali viską apsaugoti, švarinti, mylėti, apkabinti. Baisu ką gali rankos, jei jos daro viską priešingai: nesaugo, teršia, nekečia, atstumia.
Augustės piešinys ant pasigaminto popieriaus, tik mažutė ,bet labai svarbi žinutė, ką gali rankos."
Jei nenustosime teršti gamtos, mūsų pasaulis pararas žalumą ir taps pilkas, ir liūdnas.
"Piešinys ant popierinio rankšluosčio.
Ar mes pagalvojame, kas būtų, jei mūsų Žemėje neliktų nei vieno medžio? Nelabai įsivaizduoju Žemės be žalumos... Saugokime medžius, nes be jų tiesiog nebeliktų mūsų!"
NUOTOLINIŲ PAMOKŲ METU VAIKAI AIŠKINOSI KAIP GAMINAMAS POPIERIUS: STEBĖJO FILMUKUS, DISKUTAVO. BUVO PATEIKTA KONKURSO INSTRUKCIJA KAIP GAMINTI POPIERIŲ. VISI KARTU IŠSIAIŠKINOME. VAIKAI SUVOKĖ, KAD PERDARANT POPIERIŲ – SURENKI 1TONĄ POPIERIAUS – IŠGELBĖJI 17 MEDŽIŲ. MOKINIAMS LABAI PATIKO GAMINTI POPIERIŲ.
"NUPIEŠTAS PIEŠINYS ANT SAVO PATIES PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS. PASIGAMINTAS POPIERIUS SAVO RANKOMIS PAGAL PATEIKTAS INSTRUKCIJAS HTTP://WWW.DRAUGISKASGAMTAI.LT/2_KONKURSO_SALYGOS/. ANT PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS PIEŠTAS PIEŠINYS, KURIAME PAVAIZDUOTA GAMTA, ŽEMĖ, PASAULIS, KAIP JIS ATRODO DABAR, BEI KAIP JIS ATRODYS JEI ŽMONĖS IR TOLIAU TERŠ IR NESIIMS VEIKSMŲ.
PIEŠINYJE APTRUPĖJUSI PUSĖ REIŠKIA, KAD ŽEMĖ SUSIRGS, IŠNYKS ,JEI ŽMONĖS TERŠ ŽEMĘ."
Naikinami Amazonės miškai ir gyvybė, bet dar yra vilties...
"Pievose žydėjo gėlės. Skraidė ir čiulbėjo gražias dainas paukščiai. Vandenyje plaukiojo gausybė įvairių žuvų. Buvo nuostabus, švarus pasaulis.
O dabar? Tiesiog baisu! Gėles skina žmonės ir pardavinėja. Bitės neturi iš kur paimti nektaro ir mums pagaminti medaus. Šiukšlių nerūšiuoja, jos skraido visur. Vanduo užterštas, negalima vasarą maudytis. Žmonės atsibuskite!Jūs patys viską graiunate!"
Teka nešvari ir išdžiūvusi upė, vienam krante išdegęs miškas, kitam krante žmonių paliktos šiukšlės ir išdžiūvusios pievos tarpk kurių auga vienišas ąžuolas.
"NUPIEŠTAS PIEŠINYS ANT SAVO PATIES PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS. PASIGAMINTAS POPIERIUS SAVO RANKOMIS PAGAL PATEIKTAS INSTRUKCIJAS HTTP://WWW.DRAUGISKASGAMTAI.LT/2_KONKURSO_SALYGOS/. ANT PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS PIEŠTAS PIEŠINYS, KURIAME PAVAIZDUOTA GAMTA, ŽEMĖ, PASAULIS, KAIP JIS ATRODO DABAR, BEI KAIP JIS ATRODYS JEI ŽMONĖS IR TOLIAU TERŠ IR NESIIMS VEIKSMŲ.
ŽEMĖ ANT GLEŽNAUS LAPELIO..., KURI GALI GREIT NUSIRISTI IR SUDEGTI..."
Ieva pati apklijavo senos kartoninės dėžutės sieneles ir papuošė jas piešinėliais. Ji panaudos šią dėžutę dovanos įpakavimui, todėl jai nereikės pirkti naujos dovanų dėžutės parduotuvėje.
Jos mintis tokia: jei pasidarysiu pati, mažiau pirksiu ir vartosiu ...
Kai dar žmonės nežinojo, kad galima rūšiuoti atliekas, o svarbiausia net nežinojo, kad galima popieriaus pasigaminti iš antrinių, viską metė ir vėl pirko. O labiausiai šiukšlino mišką. Miškui darėsi vis liūdniau. Savo pagamintame popieriuje Laurutė nupiešė „Liūdną mišką”, kad visiems primintų, kad reikia saugoti gamtą.
Rūšiavimo Pasekmė, darėm popierių per edukaciją.
Paula Giedraitytė
Klaipėdos Prano Mašioto progimnazija
4 klasė
4 klasė
“Kokia gamta bus kai ją toliau teršime,, pati pasidariau poperių ir ant jo nupiešiau piešinį.
Reikia saugoti medžius, nes jie grožis akims ir jų pagalba galime kvėpuoti švariu oru. Jei reikia nukirsti medį, pvz., kad ką nors pagaminti, būtinai reikia į jo vietą pasodinti kokius du medžius. Medžiai dar yra paukščių namai. Tik sveikuose medžiuose gali sukti lizdus paukščiai ir perėti sveikus vaikus. Paukščiai išrenka kirmeliukus iš medžių, kad jie nesirgtų. Padeda medžiams. Žmonės protingesni už paukėčius. Tai jie turi saugoti ir mylėti gamtą, o ne tik ją naudoti.
DARBUI PAIMTAS PANAUDOTAS POPIERINIS RANKŠLUOSTIS. TRYS LAPAI SUDRĖKINTI IR LENGVAI SUTEPTI ŠIEK TIEK NAUDOJANT LIPALĄ. IŠDŽIŪVUS PIEŠTA SU VANDENINIAIS DAŽAIS, LAKU
,, Į šviesesnį rytojų” – padangos degančios, šiukšlių kalnas, dūmai tegul neužstoja kelio į švaresnę gamtą.
VASARĄ VAIKŠČIOJANT PO MIŠKĄ PASTEBĖJAU KRŪVĄ ŠIUKŠLIŲ. ANT MEDŽIŲ ŠAKŲ BUVO PAKABINTI MAIŠELIAI, PLASTIKINIAI BUTELIAI. BUVO LABAI NEMALONŲ ŽIŪRĖTI. TODĖL SAVO PIEŠINIU NORĖJAU PARODYTI, KAIP ATRODYS ŽEMĖ, JEI NENUSTOSIME VISUR ŠIUKŠLINTI. TURIME PRADĖTI RŪPINTIS GAMTA.
,,Gamtos grožis” – smagu gyventi švarioje ir gražioje aplinkoje.
"Piešinyje matome mūsų visų sukurtą taršą kuri gaubią Planetą. Saulės beveik nesimato. Pramonė ir automobiliai yra pagrindiniai teršėjai. Reikia daugiau elektromobilių.
Kiekvienas iš mūsų galime prisidėti prie Planetos išsaugojimo!"
"Buvome su klase edukacijoje,kurioje savarankiškai pasigaminome popieriaus lapą.Savo piešiniui daviau
pavadinimą-,,Švarioji Lietuva”."
Saugoti Žemę svarbu, kad žaliuotų miškai, nenyktų gyvūnų ir augalų rūšys, kad žmonės galėtų gyventi žemėje. Tegul visada mūsų Žemė būna žalia ir švari! Tegul joje skamba paukštelių giesmelės.
Piešinyje vaizduojama žmogaus pasirinkimas. Jeigu saugos gamtą, gamta atsidėkos grožiu. Jeigu rinksis taršą, pats save sunaikins.
Iš servetėlių pasigaminau popierių ir piešiau Žemę žiemos metu. kad ir žiema, vis tiek teršti gamtos negalima. Aš rušiuoju, rūšiuok ir tu.
Darbe pavaizduota Baltijos jūra dabar.. ir kokia ji bus, jei nesirūpinsime ir ją teršime.
Ant savo pagaminto popieriaus lapo Elinga nupiešė Žemę, kuri yra laiminga ir švari. Pasak mergaitės, jei mes nešiukšlinsime ir rūšiuosime atliekas, jas perdirbsime, padėsime Žemei ir ją išsaugosime. Tada mūsų planeta Žemė bus laiminga ir mes visi būsime laimingi.
Žmonės turi dvi galimybes. Viena iš jų - mylėti ir tausoti žemę, kita - ją teršti ir niokoti. Ir nuo mūsų priklauso, kokia ji bus ateityje.
Nešiukšlinkime gamtoje. Dėl šiukšlių mūsų žemė bus nešvari, vanduo užterštas. Neaugs augalai, nebebus gyvūnų.
Ant pasigaminto lapo iš rankšluostinio popieriaus, guašu nupiešiau Pasaulį. Vienoje pusėje Pasaulis gyvasis, kitame negyvasis.
Pagrindinė mintis: JEI NORIME TURĖTI GRAŽŲ MIŠKĄ, TURIME NUSTOTI TERŠTI JAME.
Patricija Griciūtė
Kauno kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras
4 klasė
4 klasė
Popieriaus gamybai buvo naudojamas tualetinis popierius bei burbulinis popierius. Burbulinio popieriaus dėka išgautas netradicinis, duobėtas popieriaus lapas. Piešinyje pateikiama žemė su dviejomis emocijomis. Pirmoji linksma :), kada ja rūpinamasi, ji saugoma ir neteršiama. Kitoje žemės pusėje pateikiama liūdna emocija :( ir vaizduojama kas gali nutikti, jeigu žeme bus nesirūpinama ir ji bus teršiama.
Rokas ant savo pagaminto popieriaus lapo nupiešė gamtą. Berniukas papasakojo, kad prie švarios aplinkos turime prisidėti kiekvienas. Turime rūšiuoti šiukšles, taip saugosime gamtą, nes tai mūsų visų namai.
"Darbelis atliktas guašu ant perdirbto poprieriaus. Tajus ugdomas pagal individualizuotą programą, todėl šio darbelio eiga buvo berniukui ilga, bet labai patiko, kad pats galėjo pasigaminti popierių. Gamino iš vienkartinių servetėlių.
Ačiū organizatoriams už idėją. Labai šaunu. Šią techniką įsisavinsim ir toliau naudosime."
Tai yra knygos, kurią gamino mokinė, viršelis. Knyga A4 formato, joje sudėti visi mergaitės rašiniai, parašyti per keturis metus pradinėje mokykloje.
NUPIEŠTAS PIEŠINYS ANT SAVO PATIES PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS. PASIGAMINTAS POPIERIUS SAVO RANKOMIS PAGAL PATEIKTAS INSTRUKCIJAS HTTP://WWW.DRAUGISKASGAMTAI.LT/2_KONKURSO_SALYGOS/. ANT PASIGAMINTO PERDIRBTO POPIERIAUS PIEŠTAS PIEŠINYS, KURIAME PAVAIZDUOTA GAMTA, ŽEMĖ, PASAULIS, KAIP JIS ATRODO DABAR, BEI KAIP JIS ATRODYS JEI ŽMONĖS IR TOLIAU TERŠ IR NESIIMS VEIKSMŲ.
MŪSŲ ŽEMĖ, TAI GYVAS ORGANIZMAS, KURĮ REIKIA PUOSELĖTI, PRIŽIŪRĖTI IR RŪPINTIS JA, NES NETEKSIM JOS. MŪSŲ ŽEMĖ TARSI ŠVELNI GĖLĖ, KURI ŽYDI TIK RŪPESTINGOSE RANKOSE.
Aprašymas: o kas bus, jeigu žemė būtų visa užteršta? Taip dar neatsitiko, todėl reikia pradėti tą stabdyti.
,, Neterškime gamtos ” – smagu gyventi švarioje ir gražioje aplinkoje.
Žemės niekas nebesaugo, tai į ją skrenda visokios kosminės šiukšlės.
Labai daug fabrikų ir visą žemę gaubia vien dūmai.
Popieriaus likučių nemetame, juos susmulkiname, užpilame verdančiu vandeniu, suplakame plaktuvu, įpilame lipalo, dedame ant sietelio, suformuojame lapą, nusausiname, lyginame, džioviname. Gauname naują popierių. Taip saugome gamtą.
Mylėkime Žemę taip, kad būtų gera priglusti prie medžio, išgirsti paukštelį, įkvėpti gaivaus oro gurkšnį...
Aš nupiešiau kaip atrodytų gamta, jeigu šiukšlinsime, nesurinksime ir netvarkysime šiukšlių. Nenorėčiau, kad taip atsitiktų. :(
,, Gražus oras” – žmonės puošia gamtą
Dabar turime pasaulį su daugybe augalų, upių, ežerų. Pasaulis atrodo spalvingas ir gyvas. Jei jo nesaugosime ir labai daug vartosime daiktų, jis pavirs į negyvą, bespalvę žemę.
Goda Grigaitytė